Dzień Świętego Patryka w naszej 16-tce to uczta dla zmysłów ? Zielony kolor dominował w każdym zakątku szkoły. Zadaniem uczniów było wykorzystać w swoim przebraniu "Patrykowe" atrybuty lub po prostu ubrać się na zielono. Dodatkowo, klasa 6a przygotowała pyszne "Patrykowe" galaretki z bitą śmietaną w kolorach flagi Irlandii. Rozstrzygnięcie konkursu na najbardziej "zieloną" klasę i najbardziej kreatywny kostium już wkrótce. A tymczasem poszukujcie dziś "4-leaf-clover" czyli czterolistnej koniczyny, która podobno zebrana właśnie dziś, przynosi szczęście... 

 

patryk1patryk2

patryk4

Uczniowie klasy 6a i 4b mieli okazję  doskonalić swoje umiejętności jazdy na łyżwach na opolskim lodowisku „Toropol”. Dla niektórych było to nowe doświadczenie, ponieważ łyżwy mieli po raz pierwszy na nogach, ale to nie był problem ponieważ zawsze znalazła się osoba, która podpowiedziała jak sprawić, żeby łyżwy chciały jechać. Wyjście na lodowisko dostarczyło uczniom wielu pozytywnych emocji i niezapomnianych wspomnień, a umiejętność jazdy na łyżwach uległa poprawie. W przyszłości planujemy kolejne wyjścia.  

lodowisko

Dzień ten jest niezwykłą okazją do połączenia nauki z zabawą, a uczniowie klas siódmych i ósmych naszej szkoły podstawowej nie mogli się doczekać, aby wziąć udział w różnorodnych aktywnościach zorganizowanych z tej okazji.
Uczniowie układali z puzzli symbole liczby Pi. Ta aktywność nie tylko rozwijała umiejętności logicznego myślenia i współpracy w grupie, ale także pozwoliła uczniom na lepsze zrozumienie struktury i kształtu liczby Pi. Używając metra krawieckiego badali własność tej stałej.
Ta praktyczna aktywność nie tylko uczyniła matematykę bardziej zrozumiałą, ale także pokazała jej praktyczne zastosowanie w codziennym życiu. Uczniowie mieli okazję również rozwijać umiejętności matematyczne stymulując kreatywność i umiejętność szybkiego myślenia w grach.
Poprzez te różnorodne działania, uczniowie klas siódmych i ósmych nie tylko świętowali Dzień Liczby Pi w sposób kreatywny i zabawny, ale także pogłębili swoją wiedzę i zrozumienie tej matematycznej stałej. Ta inicjatywa zapewniła uczniom niezapomniane doświadczenia i przyczyniła się do pozytywnego podejścia do nauki matematyki.

liczba pi
 
Uczennice i uczniowie naszej szkoły nie tylko pilnie zgłębiają wiedzę podczas lekcji w szkole. Mają także swoje wspaniałe pasję. W piątek 14 marca Ula Kapusta z kl. 4b oraz Ola Krasnodębska i Maja Luksa z kl. 6a podzieliły się nimi z całą społecznością szkolną. Przygotowały wspaniały pokaz mażoretek. Wszyscy byli pod ogromny wrażeniem umiejętności uczennic. Jako społeczność szkolna dziękujemy dziewczynkom za ich występ i jesteśmy dumni, że do naszej szkoły uczęszcza tak zdolna młodzież. 
mazoretki
 

Zwieńczeniem rozdziału "My house" na zajęciach j. ang. w klasach II był projekt - budowa kartonowych domów z materiałów z recyklingu. Wyniki przeszły nasze wszelkie oczekiwania. Uczniowie wykazali się niezwykłą kreatywnością! A domki... cóż...niejeden chciałby w takim zamieszkać!☺️ Gratulujemy wszystkim naszym uczniom!

myhouse

Zajęcia z wychowania fizycznego mają za zadanie utrwalić w uczniach nawyki prozdrowotne. Przy tym nie mogą być nudne, ale mają zachęcać młodzież do udziału w zajęciach sportowych. W takim duchu uczennice z klasy V i VI uczestniczyły w lekcji gimnastyki. Mimo wysiłku, zabawy było co nie miara. A efekty zajęć i zangażowania dzieci można zobaczyć na zdjęciach. 

wf dorotawf dorota1

Piątkowe poranki w Filharmonii Opolskiej nie są zwykłym dniem pracy. W tym czasie odbywa się najważniejsza próba – próba generalna. Jest to ostatni moment na wprowadzenie poprawek przed wieczornym koncertem. Dla słuchaczy jest to okazja, aby uczestniczyć w procesie kreowania sztuki. Zobaczyć, a przede wszystkim usłyszeć, w jaki sposób profesjonalni muzycy przygotowują się do wykonania koncertu. Spotkania te dają możliwość poznania tajników pracy orkiestry symfonicznej, obserwowania niezwykle ważnej pracy dyrygenta, a także obcowania z wybitnymi artystami. Klasa 6a w dn. 01.03.2024r.  już po raz trzeci wzięła udział w otwartej próbie generalnej w Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera. Uczniowie uczestniczyli w pogadance nt. prezentowanego podczas próby generalnej programu, a następnie podglądali pracę muzyków na sali koncertowej na kilka godzin przed wieczornym koncertem pod tytułem „Muzyka nieśmiertelna”.

filharmonia1

filharmonia2

W naszej placówce pracuje dwoje nauczycieli, którzy zostali zgłoszeni przez Rodziców  i Uczniów do zorganizowanego przez NTO Plebiscytu Edukacyjnego.
Pani Małgorzata Łukowska jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej, geografii, wychowania fizycznego, terapeutą ,wychowawcą i instruktorem żeglarstwa.
Otrzymała  I miejsce na poziomie wojewódzkim w kategorii Nauczyciel klas  0-III.

Pan Bogdan Wiater nauczyciel wychowania fizycznego, nauczyciel edukacji dla bezpieczeństwa, geografii, i wychowawca.
Otrzymał I miejsce w kategorii Nauczyciel klas IV-VIII na poziomie powiatu opolskiego.

28 lutego 2024 roku odbyła się gala podsumowująca Plebiscyt Edukacyjny. Plebiscyt ten jest największym takim plebiscytem w naszym regionie  i kraju.  To forma docenienia i podziękowania za pracę.             

Dziękujemy WAM za  budowanie prestiżu naszej placówki, jej marki na mapie szkół  w Polsce. Przyjmijcie od całej szkolnej Rodziny gratulacje i wyrazy radości, że spotkaliśmy Was na swojej drodze zawodowej i edukacyjnej.

malgosia

boghdan

Z przyjemnością informujemy, że 22 lutego 2024r. w naszej szkole została otwarta SALA TERAPII ZAJĘCIOWEJ.
Sala wyposażona jest w nowoczesne pomoce terapeutyczne, urządzenia do ćwiczeń integracji sensorycznej oraz multimedialne programy terapeutyczne.
Dzieci uczęszczające do naszej placówki, będą mogły pod okiem specjalistów przy wykorzystaniu tego nowoczesnego sprzętu pokonywać trudności rozwojowe.
Środki na wyposażenie i przygotowanie sali terapii zajęciowej pozyskaliśmy poprzez opracowanie projektów do Kuratorium Oświaty i Urzędu Miasta Opola.
W realizację projektu duży wkład  wnieśli pracownicy szkoły, którzy  przeprowadzili remont pomieszczenia i wykonali pod okiem specjalistów  profesjonalne pomoce dydaktyczne, aby wzbogacić jej wyposażenie.

Terapia metodą SI wygląda jak zabawa, ale jest to zabawa „naukowa”, poprzez którą układ nerwowy i mózg uczą się oraz integrują wrażenia zmysłowe, nabywają doświadczenia w ich celowym wykorzystaniu. System ćwiczeń ma nauczyć mózg właściwego reagowania na bodźce zewnętrzne.

Wśród używanego sprzętu terapeutycznego są różnego typu: huśtawki, hamaki, platformy równoważne, duże piłki i stół podświetlany, stymulatory wzroku, narzędzia do treningu zapachowego itp.

Zajęcia integracji sensorycznej skierowane są do dzieci z:

  • zakłóceniami w odbiorze bodźców dotykowych, wzrokowych, słuchowych, węchowych oraz ruchowych
    • trudnościami z koncentracją uwagi, impulsywnością,
    • problemami z koordynacją,
    • opóźnieniem rozwoju mowy, rozwoju ruchowego oraz trudnościami w nauce,
    Pomagają dzieciom lepiej skupiać uwagę, rozwijają ich samodzielność, poczucie pewności siebie i własnej wartości.

TERAPIA SI nie zastąpi edukacji. Stosowanie odpowiedniej terapii może jednak zmniejszyć trudności dziecka w wielu sferach jego rozwoju. Może pomóc dziecku lepiej funkcjonować w szkole, w aktywnościach sportowych, w grupie rówieśniczej.
Metoda SI, wciąż udoskonalana i aktualizowana w oparciu o najnowsze odkrycia  z dziedziny neuroanatomii i neurofizjologii, jest dziś powszechnie znana i stosowana w krajach Europy Zachodniej, Kanadzie, Brazylii, Australii, a także w Japonii.

Poczyniliśmy duży krok w kierunku dostosowania naszych działań do światowych standardów.

W trosce o zdrowie i komfort uczniów naszej szkoły w ubiegłym tygodniu była prowadzona kilkudniowa akcja informacyjna dotycząca profilaktyki wad postawy. Uczniowie zostali zapoznani ze sposobem prawidłowego noszenia tornistra szkolnego, chętni mogli sprawdzić, ile waży ich plecak i czy nie jest zbyt ciężki. Przypomniano uczniom o możliwości pozostawienia podręczników i przyborów szkolnych w szafkach oraz zachęcano do korzystania z dwóch dostępnych na terenie szkoły źródełek z wodą pitną, w których można na bieżąco napełniać bidon. Około połowa uczniów biorących udział w naszej akcji  miała za ciężki plecak w stosunku do masy ciała. Zostały im przedstawione możliwe konsekwencje takiego działania oraz indywidualnie dobrane rozwiązania zmniejszające wagę tornistra.

lekki plecak1